La importància dels noms de domini

Ahir varem tenir una conversa amb els de la feina sobre l’elecció dels noms de domini per a un projecte a Internet.

Segons el meu parer, crec que un nom de domini no ha de tenir especial significat en el cas que parlem de webs pensades per a visites puntuals (gent que busca a Google un producte, servei o informació, consumeix i marxa). Exemples d’aquestes web son classificats, foros d’experts, etc… . Aquests projectes no haurien de tenir por a registrar dominis amb noms sense sentit, amb paraules no comunes, dominis llargs o noms que estiguin creats a partir faltes d’ortografia (subsituïr z per s, duplicar vocals o consonants, …) . A nivell SEO estic d’acord amb la gent que el nom del domini no és el més important, sempre que tinguis un molt bon contingut.

En canvi si el nostre projecte es tracta de crear una comunitat, llavors el nom del domini és molt important. Ha de ser fàcil de recordar, amb paraules comunes en el nostre vocabulari, curt i que no presti a errors tipogràfics (en aquest cas, seria convenient comprar totes les variacions possibles).

La conversa va succeïr a rel d’un projecte que en el domini van duplicar dues vocals d’una paraula comuna, ja que el domini amb una sola vocal ja estava registrat. El projecte té la intenció de ser una comunitat i per tant, no crec que sigui convenient llençar el projecte sota aquest nom sense haver intentat comprar el domini amb una sola vocal. Com més es desenvolupi el projecte, el propietari del domini amb una sola vocal intentarà treure més partit del seu, i per tant serà més difícil de comprar.

L’estratègia que haguera seguit, seria haver fet una oferta de compra com a particular i posteriorment haver llançat el projecte en qualsevol dels dos dominis, però mai haver llançat una comunitat sobre un domini que l’error tipogràfic més habitual sigui un domini ja registrat.

Sobre altres tipologies de webs, la meva opinió és:

  • Webs de visites puntuals amb keywords difícils de posicionar: Agafar dominis amb keywords interessants, encara que siguin llargs. Tindran una relevancia mínima a nivell posicionament, però els usuaris confien molt en el nom del domini quan veuen que els títols dels resultats no son molt reveladors.
  • Webs pensades per a obtenir ingressos a partir d’errors tipogràfics. En aquest cas està clar, son webs que la finalitat no és competir en contingut, sino obtenir visites a partir dels errors a l’hora d’introduir el nom de domini. No s’ha de fer cap esforç de SEO, i els noms s’han d’escollir per proximitat a noms de web molt conegudes o paraules comunes en el nostre vocabulari.

¿Què en penseu vosaltres? ¿Esteu d’acord?

1 comment so far ↓

#1 Oriol on 10.22.08 at 07:35

Salut,
conec algun cas en que s’ha intentat fer una oferta sobre un domini ‘comú’ i al final s’ha optat per allargar una vocal.

Pagar quantitats de 5 xifres per comprar un domini que al final funcionarà per marca pot ser una inversió no injustificada (recordem que gogle.com no va ser de google fins al 2002 ;-) )

Leave a Comment